kryssning...

... haha.. jag har haft en underbar helg me min mamma, maria, karin,bea kattis,stefan och skuggan! den var helt faktiskt och jag behövde verkligen komma bort ett tag o bara få umgås med trevliga människor och framför allt träffa karin igen... jag har inte träffat henne på flera år! så självklart skulle jag dela hytt med henne vilket hon hade planerat så fint eftersom hon inte skulle åka me hem sen.. vilket betyde att ja skulle få en egen hytt hem :) tror att hon hade lite baktankar där haha.. men fredagen blev trevlig med gott o dricka och så åt vi en skaldjurs tallrik.. o hur god var inte den då.. mm saftas i munnen bara jag tänker på det.. otroligt gott :) sen skulle man ju tydligen självklart dricka champagne o gott vin till :) fast det bästa på hela båten var nog puben där man fick röka samtidigt som man fick dricka en god drink och lyssna på en jäätte duktigt trubadur! helt fantastiskt mysigt.. på kvällen blev det lite live musik o dans till alla gav upp förutom jag o karin som festade o dansade vidare hela natten uppe på diskot... ditt även min stalker hittade till.. haha men han var rolig :) lite pär haha han var rolig han! men iallafall eftersom vi skulle upp och av i finland och karin och jag började bli trötta så blev det dags att gå till hytten o sova lite.. det är underbart skönt att sova i sjö gung känns nästan lite som en vaga så det tod inte många sekunder innan man somnade, tyvärr kändes det inte som att man fick sova många minuter eftersom vi skulle gå av båten kl 9 för att vara i finland några timmar.. när vi kom hem till karin o hennes kille jari så tod det inte många minuter innan jag hade hittat sängen o tvär slocknade o resten av gängen drack jordgubbs champagne och började titta på gamla foton.. karin går nämligen ingenstans utan hennes kamera... vilket inte alltid har varit en fördel för mig.. haha men efter några timmar sömn kommer snälla jari me frukost till mig.. fick en lite chock när ja såg va det var ja skulle få äta, den var piroger me gröt i och smör o skinka på.. riktigt goda faktiskt men lite annorlunda smak.. tråkigt att dom inte har sånt i sverige bara.. och så har dom en jätte god juice oxå.. ska nog flytta till finland.. haha nää men sen var det ju dags att kliva på båten sen igen.. med tunga steg o zombie looken så var man ju inte hetast på båten iallafall.. men det var ju bara att kliva påt igen eftersom ingen annan i sällskapet tänkte låta bli.. o ja kunde ju inte vara sämre.. haha ja var ju dessutom yngst i sällskapet oxå.. men efter en underbar smörgåsbuffé o inte någon höjdare till vin så mådde jag mkt bättre.. klockan tickade på o alla blev mer o mer avtrubbade förutom jag som faktiskt vaknade mer o mer.. som tur vad träffade jag jäätte trevliga människor som ville umgås me mig :) ska berätta mer snart.. ska ut o springa igen innan ja sätter mig ner o drunkna i mina skola böcker.. sen blir d sova tidigt mår inte hundra ida..

-Janine-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0