skevt...

... jag läste i min väns blogg i går om hur han anser att hans dröm tjej är.. och jag är ledsen vännen men ja måste säga att jag skrattade gott åt det... tyckte det var ganska roliga krav.. för när man har kravet att tjejen inte ska umgås med sina killkompisar o kolla film för att HAN kanske har andra avsikter än att kolla film.. hmm jag trodde man var 2 när man dansade tango! bara för att HAN kanske vill något annat betyder inte det att JAG själv vill det.. eller jag kanske har fel! jag tänkte på det också, gäller det även tjejkompisar? finns faktiskt tjejer som vill få ut annat än att kolla på film, med sina tjej kompisar. dock är inte det så vanligt men det händer faktiskt. jag vet bara att jag är jätte duktig på att inte göra nånting annat än att kolla film när ja ska kolla film.. okej ja kanske trycker i mig lite onyttigt oxå men de är väl allt! sen kan jag faktiskt ha en kille/tjej i min lägenhet utan att ligga med honom/henne.. tro det eller ej jag kan faktiskt sova i samma säng utan att röra honom/henne oxå... Sen kan jag i och för sig förstå att man kanske inte ska umgås med sina ex om man har ett förhållande med någon annan..men samtidigt tycker jag att varför inte.. så länge man är ärlig med det. sen är det självklart skillnad på att umgås med ex som man var tillsammans med hundra år sen och ex som man var tillsammans med för några dagar sen... jag har den turen att jag faktiskt är bra vän med många av mina ex och har inga som helst tankar på att det ska bli någonting med dom igen.. och bara för att man kanske tar en öl, en kaffe eller kanske till och med kanske glor en rulle så betyder inte det att ja vill vara tillsammans med dom igen... utan man kanske bara pratar gamla minnen. eller snackar lite skit bara, man har ju ett förflutet med någon man faktiskt har tyckt väldigt mycket om! tråkigt men det är oftast sanningen. och sen är det även så att hur mycket man än inte vill höra det så var exet där före. sen var det andra saker hon inte skulle vara oxå, men lite gulligt är att hon inte får vara kaxig.. hmm varför får inte inte vara det? är inte det bra? eller ska hon sitta tyst i ett hörn och bara acceptera saker och ting? nu vet jag i och för sig inte på vilket sett han menar kaxig men om det är på det sättet jag tror.. så är väl jag helt ute och cyklar. jag hoppas att han menar att hon inte får ha dålig attityd mot pojkvännen men som sagt jag vet inte. och ska nog inte forska i det för mycket heller. utgången då när tjejen ska gå ut? får hon gå ut? och varför höras av hela tiden.. jag personligen tycker bara att det är jobbigt om jag ska behöva gå ut för att ringa, när jag faktiskt är ute o har trevligt me mina vänner.. självklart ska man höra av sig lite då och då men det får inte gå till en överdrift, kan man inte bara lita på tjejen och hoppas att hon har kul? för det är väl faktiskt dej hon kommer hem till efter en ute kväll? eller? du måste nog tänka över hur du uttrycker dej, för jag vet att du absolut inte menar något dumt men jag vet att det kan se dumt ut i andras ögon.. hoppas du inte tar illa upp för att ja säger/skriver/tycker så här men ibland så tycker jag att du har lite skev bild på tjejer.. nu säger jag inte att du alltid har det men i just det här läget.. jag hade hoppats att ja hade läst dej skriva att tjejen skulle vara snäll omtänksam och tycka om dej för den du är... dom kraven du har är någonting man får jobba med tillsammans sen, och kompromissa. så nu kommer väl frågan hur är min dröm kille är, om man ska räkna bort det som jag verkligen bryr mig om hos en kille som är ganska simpel egentligen. tex han ska tycka om mig för den jag är, kunna acceptera mina fel o brister, ja är inte fel fri det är ingen. kunna stå för att jag är hans tjej. snäll, omtänksam och framför allt ärlig. aah allt det där ni vet det som egentligen inte är mycket begärt men tydligen blir jätte svårt i vissa förhållande.. (speciellt mina).. nu kommer min löjliga lista för hur min drömkille är.. först och främst han måste måste måste lita på mig.. gör han inte det kan man lika gärna lägga ner på en gång. han får inte vara efter hängsen och fråga vad jag gör, hur jag gör det, varför jag gör det, eller när jag gör det, var 5 :e min då ruttnar jag. för mig räcker det med att prata me varandra max 3-4-5 ggr om dan.. visst i början blir det väl hundra gånger om dan men det slätar ut sig ganska snabbt när man har lärt sig varandras vanor.. och det här med att ringa 5 ggr för att jag inte svarade första gången.. jag kan göra vad som helst.. vara på toa, stå i duschen, vara i tvätt stugan, glömt telefonen hemma eller så kanske jag bara inte hör den.. han ska inte få styra mitt liv. ingen ska tala om för mig hur jag ska och inte ska leva mitt liv.. vem jag ska träffa vem jag inte ska träffa. vad jag får och inte får ha på mig... jag är den där skit ungen fortfarande, som jag gör precis tvärtemot när någon vill styra mitt liv.. TJAT.. det är det värsta jag vet. fast det gäller även vänner.. nej är nej och ja är ja! vill jag inte, vill jag inte.. och kommer antagligen inte vilja det dom närmsta timmarna heller, behöver inte handla om sex, utan allt vill ja inte att kinamat så vill jag inte och jag kommer inte ändra mig för att han tjatar, och skulle jag ändra mig är det för att ja inte orkar höra tjatet, inte för att jag helt plötsligt ville äta kinamat! då kan han förvänta sig att jag kommer vara sur och grinig ett tag. sen finns även det här tjatet : gumman hur mår du.. så svara man att man mår bra... men nähä det gjorde man inte alls för jag såg arg/ledsen ut för en sekund. men många av dom här sakerna gäller inte bara pojkvän utan även vänner och familj... men samtidigt träffar jag en kille, och vi är tillsammans länge så blir han min vän, en familje medlem. samtidigt som jag blir hans vän och familje medlem. Med det jag vill få ut i det hela vet jag egentligen inte, vet bara att vi ger upp så snabbt det inte går som vi vill. istället för att kämpa för det man vill ha. fast samtidigt kan man hålla fast i nått som inte kommer funka i slutändan och det gäller båda parter i ett förhållande. okej ibland är det ett dött läge då finns det inte mycket att göra än att acceptera fakta. och man måste komma fram till ett vettigt beslut. vill jag det för att jag vill eller för att ja inte vill vara ensam.. tyvärr handlar det ofta om att man inte vill vara ensam... ibland ställer vi för höga krav på vår partner. vi ser ofta svart på vitt, jag tror att många förhållanden spricker för att vi hoppar in i dom för tidigt! för väntar man inte hinner man inte se dom fel och brister som man aldrig kommer kunna lära sig att leva med...jag är expert på att hitta fel och brister på andra.. eller rättare sagt jag letar efter dom... finns alltid nånting att hitta och jag hittar dom.. sjukt jag vet men sådan är jag... . ibland är felen stora, i bland är felen små. vissa kan man leva med andra inte, tråkigt men sant, alla är inte gjorda för varandra. och även om vi lurar i oss att man kan lära sig att älska det, så kan man inte lära sig allt. jag har hoppat in snabbt i några förhållande några har gått bra andra har gått mindre bra. vissa val hade jag kunnat gjort bättre vissa hade ja inte kunna göra nått åt alls. många gånger har jag blivit sårad, och även jag har sårat folk. och det är tyvärr för att jag inte kan lita på någon. för att ja inte kan säga vissa saker, för att jag inte kan visa känslor som andra kan. fattar inte hur vissa kan ha så lätt att säga saker som tex att dom tycker om någon.. folk säger saker till varandra som om det var så simpelt som att be någon skicka saltet... jag är nog knäpp jag vill inte höra att någon tycker om mig. jag vill inte höra att jag är bra hit och dit.. för då får jag panik och går åt andra hållet eller nej jag går inte jag springer. jag får panik ångest.. tror att det är nånting jag måste träna bort. men ääh... förstår inte hur mina inlägg alltid lyckas bli så vrickade och osammanhängande shit vad jag svamlar dags för snarkofagen nu... får bli en fortsättning följer i morgon!


-Janine-




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0