Mycket nu!

Det är mycket som händer ute på lilla sandön just nu. i fredags kom pappa micke ut och det slutade väl som alltid i lite kaos. Han kliver av båten kl 17.25 var av att han skulle bara checka in på hotellet och sen ta med sig beata för att komma och äta hos mig.. kl 19.00 ringer jag o frågar om han har drunknat. men efter många omoment får han tummen ur arslet och kommer.. 20 min innan ja ska byta pass ramlar Micke in i puben. och gör en micke ala micke.. svajar lite lätt, pratar så där mycket som bara han kan. men han äter på och jag lovar att ja ska ringa när jag är klar eftersom ja ändå skulle dit och betala hotell rumet... men telefonen är död när jag slutat jobba så ja går dit betalar rummet och sen går jag o knackar på rumet utan resultat. dom låg och sov och hörde inte att jag stod där som en idiot o knackade. på morgonen efter ringar mamma mig kl 08.30 och ber mig ringa upp beata för att mickes telefon hade dött på kvällen... dom var iallafall jätte pigga och ville gå o äta frukost, själv var ja inte så där jätte sugen på att gå upp ur sängen överhuvudtaget.. men det vara bara att masa sig upp med pannknak som hette duga.. sen var det bara att gå o jobba, och vi hade en fullsatt restaurang och en bra dricks så det var trevligt.. sen igår var det bartömning på alma... och där hände det grejer haha.. jag och cilla fick reda på att vi skulle få dela rum igen så d skulle vi ju fira. sen var det tema vitt så att kom i vita kläder. sen underkvällen blev vi alla fullare och fullare tillsluta var vi alla klappraka.. och då läggar jag(pucko som jag är!) ifrån mig väskan i 2 sekunder för att jag o en kollega skulle dansa bugg.. så efter att man har flygit i backen ett par gånger så är väskan helt borta. så ja får ju panik självklart o frågar alla kollegor om dom har sett väskan.. vilket självklart ingen hade gjort.. dom kunde knappt hålla koll på sig själva så hur skulle dom då kunna hålla koll på den... så ja går till vakten och förklarar läget, och han frågar mig hur väskan såg ut.. sen hade vi bråttom och jag fattade ingenting.. vi kommer ut på bryggan längst ut där det ligger en båt, och han ber mig kolla i vattnet. där ligger mig mössa o flyter.och innan jag har fattat vad som har hänt eftersom jag trodde att någon hade tagit väskan för att driva me mig. så kommer det en ful jävel upp ur båten med min väska i handen.. kvar i väskan låg mina nycklar hem ett par tändare och lite små pengar. så micke tar tag i mig o tar bort mig därifrån, för han såg hur det svartnade för mig. informerade om att polisen var på väg o att dom skulle göra husrannsakan i båten osv. vakten kommer och ber mig skriva ner vad som har hänt på ett papper.. och allt skulle skrivas i detalj.. och hur lätt är det att skriva i detalj när man är full och arg.. inte allt för lätt va! polisen kunde inte riktigt läsa vad ja hade skrivit så han fick komma in o förhöra mig i stället så allt gick ju bra tillslut.. men han vill att ja skulle skriva ner allt jag hade i väskan, och hur lätt är det som tjej att komma ihåg exakt vad man har i en väska.. det blev lite hmm kanske lite smink, kanske lite av det lite av det där men det viktigaste var ju mobil laddaren och då garvade han lite.. men i morse så gick ja iallafall ner och skulle hämta det som hade hittat i båten. och skoja inte om jag blev lycklig när min laddare låg där.. sen var d även min parfymer och ett puder så lite tur hade jag i allafall... så nu väntar jag bara på att dom ska höra av sig igen för att slutföra anmälan... men dom släppte tydligen idioten inatt sen när dom hade förhört klart honom! men men.. nu måste ja packa ihop o gå av båten för att åka hem till min bebis och min fru som jag saknar så!

-Janine-



Kommentarer
Postat av: j

skönt att slutet blev lite gott iaf hjärtat=)

så skööönt att ha dej hemma min honey=)!! <3<3

love u puss o kram

2009-09-02 @ 20:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0