strumpor...

... ikväll har jag suttit o rensat strumpor.. det var lika roligt som det låter.. vet inte om det bara är jag eller om andra oxå gör det, men om jag har omaka par strumpor sparar jag dom i en påse o sen en gång i månade går jag igenom dom o kollar om jag har hittat en partner till en som har legat ensam förut.. haha det där lätt lite som matchmaking för strumpor. men på det sättet behöver ja inte kasta ensamma strumpor för en dag kanske den andra kommer fram.. så nu har jag iallafall ca 20 par till strumpor... jaja slut pratat om strumpor.. jag kom på en sak häromdan att när folk skriver eller berättar om sina vänner så heter dom nästan alltid linda.. iallafall så kommer namnet linda upp väldigt ofta.. så jag har börjat undra om alla linda är underbara... min Linda e iallafall underbar! hon är min absoluta bästa vän och har varit det från dag 1 på gymnasiet. hon är den som vet mest om mig. det bästa med linda är att det spelar ingenroll om vi inte har pratat me varandra på flera månader, för när vi pratar ingen så är det alltid som om det var igår. nu har jag och linda bestämt oss för att bli poliser.. eller egentligen pratade vi om det på gymnasiet men tog det väl inte riktigt på allvar.. men eftersom jag känner att jag måste göra en vändning i livet så tänkte att fan varför inte man förlorar inget på att försöka ,och eftersom jag har linda med mig under dessa prövningar, framgångar o motgångar så kommer det att bli mkt roligare om inget annat, men varken jag eller linda är tävlings människor men det kommer bli skönt nu när vi kan stötta varandra och o plugga tillsammans... sen när vi har klarat av alla prövningar (tänker inte ens säga OM vi klarar det för ja vet att nu när vi gör det tillsammans så kommer det gå) så kommer vi vara världens coolaste snutar... nu ligger mina bebisar o drömmer på varsin sida av mig så hela soffan skakar.. inatt kommer mormor hem från amerika.. jag har saknat henne jätte mkt.. visst är det konstigt att man saknar någon när dom inte är nära men när man kan träffa dom när men vill så har man inte tid eller så är det för jobbigt att sätta sig på bussen för att åka tio min eller kanske ta en 45 min promenad.. men i morgon ska jag fan rycka upp mig o åka till mormor.. jag ska bli som om jag var 4-5 igen o ligga i mormors knä, försäkerhets skull har väl hon jätte mkt att göra i morgon men det struntar jag i för nu saknar jag min mormor så hon får helt enkelt hoppa över det hon ska göra och vara mej mig istället..  nää nu blir det sängen för mig!

-Janine-




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0