första skoldagen..

..ibland känner man sig över intelligent..just nu håller vi på o läser hur word fungerar... hmm för mig e ar det ganska simpelt.. men för andra var det tydligen inte det.. ganska sött faktiskt... nu menar jag inte att dom inte e duktiga för det är dom verkligen som försöker.. jag har ju ändå ett försprång me iallafall 2.5 i media... men jag hade roligt idag iallafall o de är väl det som är viktigast... syster bor fortfarande här och hon var tydligen helt slut idag för hon har sovit konstant sen kl 5 idag... skönt om hon kommer vara utvilad i morgon... jag hade oxå behövt vara utvilad eftersom jag även ska jobba i morgon, degen måste ju in på kontot som M säger.. Så ja hur går det me lill M jo d går upp och ner just nu mer ner än upp... me stor M går det därimot bättre, han har bestämt sig för att göra ett nytt försök vilket hela familjen tycker är jätte skönt.. tummen upp till dej och lycka till... och tack mamma för ditt hundraprocentiga stöd hela tiden! vet att ja kanske inte varit den lättaste att ha som dotter men nu är det ändring nu ska ja bli den dotter som du kan var stolt över. jag vet att du alltid har varit stolt över mig men på ett annat sätt.. nu ska allt strul o tjafs ta slut. jag ska ta tag i skolan så att jag får en riktiga slut betyg så att ja senare kan plugga vidare till nånting jag verkligen vill bli... nu har chelsy somnat i mitt knä över tangentbordet så det blev lite svårt att skriva haha.. har ni tänkt på vad sjuka människor det finns nu... mitt i bland oss. på jobbet, i skolan, i stan eller kanske grannen är en psykopat.. kollar på efterlyst nu o blir lika förvånad varje gång ja ser på det att d finns så konstiga människor.. han som utförde sex mordet på den här 15 åriga tjejen.. eller han som väntade på sitt offer utanför en offentlig toalett i 20 min.. det är ju sjuk.. varför inte låsa in dom på en gång o sen kasta bort nyckel. iallafall tills dom har kommit till sans. men samtidigt undrar jag vad som rör sig i huvudet på en sådan.. hur man man vilja skada en annan människa.. fast kan man väl säga att man ska att man skulle vilja nitta någon när man blir arg men det är ju ingenting man menar egentligen eller skulle göra kanske.. sånt säger man ju mest för att man blir arg..och oftast för att denna person man i det läget skulle vilja slå har gjort något dumt eller har retat upp en... men det kanske bara ett rop på hjälp? och är det då, varför hjälper man dom inte då? vi har tydligen inte tillräckligt me resurser för att hjälpa folk som behöver och vill ha hjälp... varför är det så? är det någon katt o råtta lek? jaga boven? för mig går det inte riktigt ihop.. jag vill iallafall kunna gå säker utan att behöva kolla mig bakom axel hela tiden.. jag är en av dom som tänker ääh det händer inte mig.. samtidigt som jag har lärt mig att det kan hända vem som helst.. frågan om det är mitt kall här i livet och ta fram personer som vill ha hjälp o se till att dom får det... för många handlar det faktiskt bara om att få prata me någon.. kan har varit någon som har varit mobbad i skolan, eller bara haft en tuff uppväxt.. sen finns det ju självklart dom 'som skyller på jobbig uppväxt o svinkade föräldrar man har man gjort ett brott får man ju helt enkelt så för det.. gud vad jag svamlar nu känner jag.. blir dags sängen nu!


-Janine-




Kommentarer
Postat av: NIcke

ja, lättast... klart vi ska åka buss :P

2008-09-18 @ 10:48:22
URL: http://fwyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0