inte min vecka...

...det här är nog den värsta vecka i mitt liv... börjar me torsdagen när det ringer på dörren o john mattson o talar om för mig att grannen under har en vatten skada i taket. så först kommer han, sen kommer några från en rörfirma och är verkligen jäääätte otrevliga. riktigt drygga fittor och står och talar om för mig o sandie att det kommer bli jätte dyrt och att slita upp golvet för det skulle tydligen vara min diskmaskin som det skulle ha varit fel på. vilket det omöjligt kunde vara eftersom det är min mamma som är utbildad fastighetsskötare som har kopplat in den. men där stog han med sitt attitydsproblem o trodde att han var guds egen skapelse, tråkigt med människor som kommer in me attityder som heter duga o tror att som har rätt o så har dom fullkomligt fel. sen kom dom upp en tredje gång men då var inte fittan me. utan den trevliga av dom och en ny kille som var rörmokare och även han var trevlig... o han som var rörmokare talade om att det inte va mitt fel och inte heller diskmaskinens fel utan att det kanske var rören i mitt golv o grannens tak som var  för gamla o har spruckit.. men det är inte så konstigt att dom har gjort det eftersom dom stänger av vattnet hela tiden i detta hus eftersom dom håller på o renoverar nån lägenhet... men iallafall jag hann lugna ner mig,  åkte på ett möte där vi diskuterade lite allt möjligt.. sen stressade ja i väg till västra skogen där ja skulle på nästa möte, men precis när ja ska gå av tunnelbanan så ringer sandie i panik för då har chelsea slitit av 2 klor då hon fastnade me dom i tunnelbanan. nu vet ja att folk tänker: man ska inte åka rulltrappa me hund! nej det ska man inte! men om hissen inte funkar o hunden är för tung för att bära.. vad gör man då? jo man måste ta rulltrappan! och så självklart eftersom det inte är min vecka så kommer olyckan fram precis när man behöver det. så iallafall jag som aldrig har varit o västra skogen ska försöka hitta en hysterisk sandie o en blödande hund... som tur var va det inte så svårt att hitta dom.. men vi bestämmer oss för att åka hem o plåstra om chelsea o sen se hur stor skadan verkligen är.. men eftersom min syster hade kalas denna dag bestämde vi att ja åker dit o grattar medans sandie åkde hem... väl hemma hos syster o mamma så sitter hela tjocka släkten där. ooh aah dom är som dom är.. har även en del otalt me en av dom i släkten. aah men iallafall.. vi får reda på att klon har slitits men att pulpan sitter kvar. så vi bestämmer oss för att åka in akut.. så sagt o gjort min underbara mamma kör in oss till albano.. och ursäkta språket men den där jävla kärring kan fan inte fått kuk på länge. shit vilken otrevlig människa. undrar varför hon ens jobbar med djur när hon inte kan hjälpa till. och shit vilka jävla summor dom tar! fyra tusen kronor när man får betala hälften hos en privat veterinär. så vi åkte hem, satte på chelsea en tratt. vilket inte var så jätte popis. men eftersom hon är så duktig så hade hon på sig den utan minsta gnäll. vi lyckades iallafall få tag på en tid ute på färingsö. och vi skulle ju ändå ut dit eftersom jag skulle tala ute på hammargården.. skulle berätta hur det är att ha en missbrukande förälder. det gick faktiskt bättre än förväntat och ja känner ett viss lugn att få ha pratat ut om det även om man kommer på i efterhand såhär att man hade kunnat säga så mkt mer eller kanske lite mindre... och efter min lilla "DET SA BARA KLICK" kommentar så lär dom ju tro att ja inte har alla hästar där uppe.  men efter mkt om omen så kommer vi hem helskinnade. men tro inte att kaoset är över för det. nää för senare på kvällen gör lisa jordens praktvurpa o får ryggskott. o ja hmm haha.. vi var väl inte kanske dom mest graciösa när vi skulle försöka hjälpa henne att knäcka tillbaka hennes rygg..  nää nu har ja brottom..ska försöka berätta mer senare när vi kommer hem igen! pusseli puss puss

-Janine-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0