födelsedag...

Idag fyllde min käre mor år, 41 år för att vara exakt... min dag började me att vakna kl 08.35 så kl hade ringt för 17:de gången eller nånting... var inte pigg i morse men de var bara att marcha sig upp klä på mig gå ut me monstrerna så att dom fick göra ifrån sig! sitta sig på Lidingö banan o d e ingenting man vill göra när man e halvt med­vetslös en lördag morgon... kommer senare till brommaplan för att där möta upp sandie... springer in på pressby­rån o köper en latte så att ja inte ska somna. vi åker hem till mig igen där d var att sätta på promenad skorna för att gå ut me grisarna. ska precis gå ut ur hissen när en annan hund flyger på stor grisen vilket resulterar i att jag o sandie får panik o sandie lyckas slita bort dom ifrån varandra... som tur var blev d inga skador på varken chelsy eller andra hunden... vi lyckas iallafall ta oss ner till hund gården där hundarna får springa av sig en stund för att senare traska hem till morsan för att dricka ännu mer kaffe o äta tårta :) mkt god tårta! sen är vi för trötta för att gå så vi tar bussen hem till mig igen o sätter oss o pratar om allt o inget o kollar gamla bilder haha.. varit jätte mysigt att ha henne här idag iallafall! efter att jag släppt av henne vid tåget så kom mamma o hämtade mig för att åka hem till henne o äta middag me henne min syster o mormor o hennes sambo.. så nu sitter ja o mamma o dricker rose o pratar strunt i soffan vi e båda e helt slut efter en hård dag.. d var länge sen jag umgicks med mamma såhär saknar det lite faktiskt nu när man inte bor hemma längre kanske e därför man uppskat­tar mer när man träffas. jag har ju trots allt världens bästa mamma!
apropå världens bästa mamma så var hon hemma hos mig o hjälpte mig att städa igår o d blev jätte fint... vid 10-11 orkade hon inte mer så hon åkte hem för då hade min andra syster somnat i soffan för länge sen. (ska se om ja kan lägga upp bild på det i morgon) jag höll iallafall på med städningen till kl 2 i natt eller nånting.. sjukt mkt kläder man har som man inte använder. d e ju sånt skit som tar tid! men pricken över it förutom att man var så trött att man höll på att svimma så lägger gris 1 världen kaka på golvet precis där jag hade skurat så d kändes toppen att börja om när ja trodde att ja skulle få sova men nej d fick man inte så som sagt jag var död i morse..
e bara glad att mamma e så underbar o kommer o hjälper till eftersom ja o Zandra skulle hjälpas åt att städa men hon åkte iväg igår för att hon ville vara ifred vilket jag kan förstå man mår ju inte på topp hela tiden... Idag ringde lowski powski oxå :) blev jätte glad vi har ju inte träffats på hela sommaren tycker att d e på tiden att göra det nu va har ju umgåtts 3 somrar i rad nu o så har vi träffats 2-3 gånger denna sommarn känns lite konstig.. nää nu ska jag umgås me min älskade mamma lite innan vi somnar... se ya


 

 

 



-Janine-



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0